Deklaracja dostępności cyfrowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu
Wstęp deklaracji
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu.
Data publikacji strony internetowej: 2014-01-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-28
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- plik zamieszczone w formie PDF nie są dostępne cyfrowo w całości
- część dokumentów stanowiących załączniki do pobrania (np. wnioski, ….. itp.) może być niedostępna cyfrowo
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- wysoki kontrast, negatyw, białe tło, szarość,
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- możliwość zmiany czcionki na czytelniejszą,
- możliwość zmniejszania bądź zwiększania czcionki,
- możliwość podkreślania linków,
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-31
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2025.04.24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdaleny Ziemińskiej Koordynatora ds. Dostępności Cyfrowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu — e-mailowo magdalena.zieminska@pcproswiecim.pl lub telefonicznie 33/842-23-29 wew. 101; Tel. kom. 798 522 817
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej
w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewniamy obsługę w formie określonej we wniosku.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Tomasz Bielecki – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu
ul. Bema 4, 32-600 Oświęcim; e-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu znajduje się w prawym skrzydle budynku dwukondygnacyjnego. Główne wejście do budynku jest od ul. Gen. Józefa Bema 4, jest wspólnym wejściem z jednostką Poradni Psychologiczno Pedagogicznej. Pomieszczenia zajmowane przez PCPR znajdują się na parterze oraz pierwszym piętrze. Budynek jest częściowo dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami i spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Przed siedzibą znajdują się dwa oznakowane stanowiska parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową, kolejne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się z boku budynku na ogólnodostępnym parkingu.
Do budynku prowadzą schody wyposażone w obustronne poręcze oraz pochylnia dla wózków.
Drzwi do budynku są jednoskrzydłowe otwierane na zewnątrz budynku, bez oznaczeń kontrastowych, wyposażone w samozamykacz, wymagający umiarkowanego nakładu siły w celu ich otwierania.
Po wejściu do budynku bezpośrednio za drzwiami wejściowymi znajdują się:
- Po prawej stronie zamieszczona jest tablica informująca o rozmieszczeniu poszczególnych działów. Budynek przez nas użytkowany nie jest wyposażony w tyflomaty.
- Korytarze i pomieszczenia na parterze, I piętrze są dostosowane dla osób na wózkach. Wszystkie przestrzenie pomiędzy korytarzami oraz wejścia do pomieszczeń pozbawione są progów.
- Winda znajduję się w centralnej części wspólnego z w/w jednostką holu po lewej stronie.
- Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością, wyposażona w niezbędne uchwyty również znajduje się w centralnej części wspólnego holu po prawej stronie od windy.
- Obsługa klienta – Dziennik Podawczy/Sekretariat znajduje się po prawej stronie za drzwiami prze wiązkowymi w korytarzu głównym na parterze budynku,
- Każde pomieszczeni posiada swój opis w formie wizualnej zamieszczonej zwyczajowo na ścianie obok drzwi.
- Każde pomieszczenie dodatkowo posiada oznakowanie w alfabecie Braill’a.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
- PCPR dysponuje pętlą indukcyjną ułatwiającą komunikację z osobami słabosłyszącymi.
W rejonie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znajdują się dwa przystanki autobusowe komunikacji miejskiej:
- na ul. Karola Olszewskiego w odległości około 300 m od głównego wejścia do budynku
- na ul. Słowackiego w odległości około 250 m od głównego wejścia do budynku
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zapewnia wsparcie w komunikacji dla osób słabosłyszących za pośrednictwem użycia pętli indukcyjnej, która jest umieszczona na parterze
w pokoju nr 14. - W PCPR dostęp do tłumacza języka migowego jest możliwy po złożeniu wniosku,
z wyprzedzeniem, co najmniej 3 dni roboczych, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie wybranej metody komunikowania się oraz dane kontaktowe, niezbędne do ustalenia terminu. - Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewnimy obsługę w formie określonej w tym wniosku.
Wniosek można złożyć za pośrednictwem
- Przesłanie dokumentu na adres e-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl
- Przesłanie dokumentu na skrytka e PUAP: pcproswiecim/skrytka
- Przesłanie dokumentu na adres do e-Doręczeń: AE:PL-45021-64135-EBVCJ-29
- Przesłanie pocztą na adres PCPR, ul. Bema 4, 32-600 Oświęcim lub dostarczenie osobiste złożenie pisma/dokumentu na dzienniku podawczym tutejszego urzędu.
Dodatkowe informacje
Koordynatorzy Dostępności w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu:
- Rafał Żabiński koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Telefon: 33/ 842-23-29 (wew. 109) Tel. Kom. 798 522 817; e-mail: Rafal.Zabinski@pcproswoecim.pl - Magdalena Ziemińska koordynator do spraw dostępności cyfrowej
Telefon: 33/ 842-23-29 (wew. 101) Tel. Kom. 798 522 817; e-mail: Magdalena.Zieminska@pcproswiecim.pl