Deklaracja dostępności cyfrowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu
Wstęp deklaracji
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu.
Dane teleadresowe jednostki:
Telefon: +48 33 842-23-29
E-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl
Adres korespondencyjny: ul. gen. Józefa Bema 4, 32-600 Oświęcim
Data publikacji strony internetowej: 2014-01-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-28
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- treść nietekstowa;
- zamieszczone w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości;
- zamieszczone załączniki w formie skanów.
Ułatwienia na stronie internetowej:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
- mapa strony
- focus wokół elementów nawigacyjnych
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Data sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji: 2022-12-28
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Z-ca dyrektora – Iwona Piwowarska-Zaręba
e-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl
Telefon: 33 842 42-27, 33 842-23-29
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu
ul. gen. Józefa Bema 4, 32-600 Oświęcim
Telefon: +48 33 842-23-29
E-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu znajduje się przy ul. gen. Józefa Bema 4, 32-600 Oświęcim. Budynek spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W rejonie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znajdują się dwa przystanki autobusowe komunikacji miejskiej:
- na ul. Karola Olszewskiego w odległości około 300 m od głównego wejścia do budynku
- na ul. Słowackiego w odległości około 250 m od głównego wejścia do budynku
W zakresie dostępności architektonicznej:
- Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu znajduje się
w dwukondygnacyjnym budynku, częściowo podpiwniczonym, usytuowanym na parterze równolegle do drogi wewnętrznej przy ul. Bema. Główne wejście do PCPR znajduje się w prawym skrzydle budynku i jest wejściem wspólnym z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną. Przed siedzibą znajduje się stanowisko parkingowe dla osób niepełnosprawnych kolejne znajduje się z boku budynku na ogólnodostępnym parkingu. Bezpośrednio za drzwiami wejściowymi znajduje się tablica informująca o rozmieszczeniu poszczególnych działów. Po wejściu do budynku po lewej stronie znajduje się winda przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych. Przejścia pomiędzy pomieszczeniami i korytarzami nie zawierają progów. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych wyposażona w niezbędne uchwyty. - PCPR dysponuje pętlą indukcyjną ułatwiającym komunikację webralną osobom słabosłyszącym. Został również oznakowany dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, poprzez zastosowanie taśm kontrastowych oraz tabliczek z alfabetem Braille’a.
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym oraz
z psem przewodnikiem.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- Zapewnienie komunikacji z Urzędem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku – pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta
z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku. - W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie dostęp do tłumacza języka jest możliwy po uprzednim poinformowaniu z wyprzedzeniem, co najmniej 3 dni roboczych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie metody komunikowania się oraz dane kontaktowe, niezbędne do ustalenia terminu.
- Pismo/dokument można złożyć poprzez przesłanie pocztą lub złożenie osobiście w siedzibie urzędu na dzienniku podawczym.
- Przesłanie pisma/dokumentu na adres e-mail pcpr@powiat.oswiecim.pl
- Przesłanie pisma/dokumentu za pomocą platformy e – PUAP
- Zgłoszenie telefoniczne 33/842-23-29