Deklaracja dostępności cyfrowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu

Wstęp deklaracji

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu.

Data publikacji strony internetowej: 2014-01-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-28

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • plik zamieszczone w formie PDF nie są dostępne cyfrowo w całości
  • część dokumentów stanowiących załączniki do pobrania (np. wnioski, ….. itp.) może być niedostępna cyfrowo

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • wysoki kontrast, negatyw, białe tło, szarość,
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
  • możliwość zmiany czcionki na czytelniejszą,
  • możliwość zmniejszania bądź zwiększania czcionki,
  • możliwość podkreślania linków,

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-31
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji Deklaracji:  2025.04.24

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdaleny Ziemińskiej Koordynatora ds. Dostępności Cyfrowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu — e-mailowo magdalena.zieminska@pcproswiecim.pl lub telefonicznie 33/842-23-29 wew. 101; Tel. kom. 798 522 817

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej
w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewniamy obsługę w formie określonej we wniosku.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Tomasz Bielecki – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu
ul. Bema 4, 32-600 Oświęcim; e-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu znajduje się w prawym skrzydle budynku dwukondygnacyjnego. Główne wejście do budynku jest od ul. Gen. Józefa Bema 4, jest wspólnym wejściem z jednostką Poradni Psychologiczno Pedagogicznej. Pomieszczenia zajmowane przez PCPR znajdują się na parterze oraz pierwszym piętrze. Budynek jest częściowo dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami i spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Przed siedzibą znajdują się dwa oznakowane stanowiska parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową, kolejne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się z boku budynku na ogólnodostępnym parkingu.

Do budynku prowadzą schody wyposażone w obustronne poręcze oraz pochylnia dla wózków.
Drzwi do budynku są jednoskrzydłowe otwierane na zewnątrz budynku, bez oznaczeń kontrastowych, wyposażone w samozamykacz, wymagający umiarkowanego nakładu siły w celu ich otwierania.

Po wejściu do budynku bezpośrednio za drzwiami wejściowymi znajdują się:

  • Po prawej stronie zamieszczona jest tablica informująca o rozmieszczeniu poszczególnych działów. Budynek przez nas użytkowany nie jest wyposażony w tyflomaty.
  • Korytarze i pomieszczenia na parterze, I piętrze są dostosowane dla osób na wózkach. Wszystkie przestrzenie pomiędzy korytarzami oraz wejścia do pomieszczeń pozbawione są progów.
  • Winda znajduję się w centralnej części wspólnego z w/w jednostką holu po lewej stronie.
  • Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością, wyposażona w niezbędne uchwyty również znajduje się w centralnej części wspólnego holu po prawej stronie od windy.
  • Obsługa klienta – Dziennik Podawczy/Sekretariat znajduje się po prawej stronie za drzwiami prze wiązkowymi w korytarzu głównym na parterze budynku,
  • Każde pomieszczeni posiada swój opis w formie wizualnej zamieszczonej zwyczajowo na ścianie obok drzwi.
  • Każde pomieszczenie dodatkowo posiada oznakowanie w alfabecie Braill’a.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
  • PCPR dysponuje pętlą indukcyjną ułatwiającą komunikację z osobami słabosłyszącymi.

W rejonie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie znajdują się dwa przystanki autobusowe komunikacji miejskiej:

  • na ul. Karola Olszewskiego w odległości około 300 m od głównego wejścia do budynku
  • na ul. Słowackiego w odległości około 250 m od głównego wejścia do budynku

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  1. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zapewnia wsparcie w komunikacji dla osób słabosłyszących za pośrednictwem użycia pętli indukcyjnej, która jest umieszczona na parterze
    w pokoju nr 14.
  2. W PCPR dostęp do tłumacza języka migowego jest możliwy po złożeniu wniosku,
    z wyprzedzeniem, co najmniej 3 dni roboczych, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie wybranej metody komunikowania się oraz dane kontaktowe, niezbędne do ustalenia terminu.
  3. Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewnimy obsługę w formie określonej w tym wniosku.

Wniosek można złożyć za pośrednictwem

  1. Przesłanie dokumentu na adres e-mail: pcpr@powiat.oswiecim.pl
  2. Przesłanie dokumentu na skrytka e PUAP: pcproswiecim/skrytka
  3. Przesłanie dokumentu na adres do e-Doręczeń: AE:PL-45021-64135-EBVCJ-29
  4. Przesłanie pocztą na adres PCPR, ul. Bema 4, 32-600 Oświęcim lub dostarczenie osobiste złożenie pisma/dokumentu na dzienniku podawczym tutejszego urzędu.

Dodatkowe informacje

Koordynatorzy Dostępności w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu:

  • Rafał Żabiński koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
    Telefon: 33/ 842-23-29 (wew. 109) Tel. Kom. 798 522 817; e-mail: Rafal.Zabinski@pcproswoecim.pl
  • Magdalena Ziemińska koordynator do spraw dostępności cyfrowej
    Telefon: 33/ 842-23-29 (wew. 101) Tel. Kom. 798 522 817; e-mail: Magdalena.Zieminska@pcproswiecim.pl