
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu we współpracy z organizacją non profit UK- BUTTERFLIES LTD z Wielkiej Brytanii i EDU SMART TRAINING CENTER LIMITED z Irlandii realizuje projekt ERASMUS+, Akcji 2: Partnerstwa strategiczne na rzecz kształcenia i szkoleń zawodowych pn.: „Level up- competensces of the future”, numer projektu 2018-1-PL01-KA202-050624, dofinansowany przez Komisję Europejską. Projekt ma charakter współpracy na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk i będzie realizowany w okresie 24 miesięcy; rozpoczął się 1 listopada 2018r. a zakończy się 31 października 2020r. Maksymalna kwota przyznanej dotacji na realizację projektu wynosi 226 330,00 EUR.
Projekt ma na celu opracowanie innowacyjnych rezultatów oraz wykorzystanie intensywnych działań upowszechniających w sektorze pomocy socjalnej. Wypracowane rezultaty służyć będą podnoszeniu kwalifikacji zawodowych pracowników socjalnych, asystentów rodziny oraz koordynatorów rodziny w obszarze ich kluczowych kompetencji tj. umiejętności stosowania wystandaryzowanych narzędzi diagnozujących wspierających proces analiz i obserwacji w pracy z klientem. Głównym założeniem projektu jest nacisk na podnoszenie posiadanych kwalifikacji zawodowych pracowników sektora pomocy społecznej. Wypracowane narzędzia w ramach adaptowanej metody pozwolą na wyposażenie ich w podstawowe kompetencje wymagane na ich stanowiskach pracy, które do tej pory nie były ujednolicone i wypracowane. Głównym celem projektu jest adaptowanie metody pracy Familly Star z rodzinami mającymi trudności w prawidłowym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej, która jest stosowana przez pracowników sektora pomocy społecznej w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Ta metoda jest całkowicie nieznana w Polsce i innych krajach Europy środkowo-wschodniej. Umożliwienie jej wdrożenia i wypracowanie uniwersalnego zestawu narzędzi wraz z podręcznikiem ich użytkowania bezpośrednio wpłynie na rozwój odpowiednich umiejętności i kompetencji na wysokim poziomie w erze cyfrowej pracowników pomocy społecznej. Zestaw wiedzy, umiejętności i narzędzi zaciągniętych z metody Family Star będzie stanowić dla pracowników kryteria w oparciu o które pracownik socjalny będzie mógł diagnozować rodzinę, ich członków oraz udzielić pomocy.
Rezultaty przewidywane do osiągnięcia w czasie realizacji projektu:
- innowacyjna metoda pracy z rodzinami mającymi trudności w prawidłowym wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczej adaptowana do zastosowania w Polsce i innych krajach europejskich na podstawie doświadczeń brytyjskich i irlandzkich.
- czterodniowe warsztaty szkoleniowe w Bradford dla 20 osób każde, wyposażające przyszłych użytkowników w wiedzę na temat metody Family Star i umiejętności zastosowania opracowanych narzędzi w codziennej pracy,
- szczegółowy opis metody w języku polskim i angielskim,
- opracowany zestaw narzędzi dla użytkowników metody Family Star (szczegółowy opis narzędzi zawarty jest w opisie rezultatu pracy intelektualnej O2),
- poradnik dla pracowników pomocy społecznej do pracy z rodziną w tym do narzędzi do diagnozy oceny kwalifikowalności rodziny do pomocy w ramach programu FAMILY STAR,
- międzynarodowe spotkania projektowe służące wymianie doświadczeń, wypracowaniu wspólnych innowacyjnych rozwiązań między partnerami w zakresie wsparcia edukacji pozaformalnej osób dorosłych.
Rezultaty przewidywane do osiągnięcia na zakończenie projektu:
- raport z walidacji użyteczności adaptowanej metody w codziennej pracy użytkowników,
- konferencja upowszechniająca opracowane rezultaty pracy intelektualnej w Oświęcimiu dla około 90-100 osób,
- seminarium upowszechniające opracowane rezultaty pracy intelektualnej w Bradford dla około 40-50 osób,
- seminarium upowszechniające opracowane rezultaty pracy intelektualnej w Wicklow dla około 40-50 osób,
- mailing upowszechniający rezultaty projektu – baza z min. 2000 rekordami (np. w formie newslettera), w tym rozesłanie do odbiorców i instytucji/organizacji pomocy społecznej z Polski, Irlandii i Wielkiej Brytanii ale również innych krajów europejskich (Niemcy, Bułgaria, Rumunia i inne).
Standard Metody Familly Star będzie zawierał:
- Narzędzia ułatwiające samodzielną diagnozę posiadanych kompetencji i umiejętności pracowniczych, służące do określenia luk kompetencyjnych i dobór odpowiednich metod nauczania i ścieżki edukacyjnej,
- Model pracownika pomocy społecznej – wykaz kompetencji, które powinien posiadać pracownik pomocy społecznej,
- Edukacyjną Ścieżkę Rozwoju pracownika pomocy społecznej.
Risk assesment – formularz bezpieczeństwa przed wizytą domową – dla pracownika (pracownik przed wizytą domową robi rozeznanie – telefonicznie na temat bezpieczeństwa przed odwiedzeniem rodziny w domu, np. czy sprawca przemocy jest w domu, czy w domu jest broń, kto mieszka w domu, czy na posesji jest pies czy inne zwierzęta, jaki charakter ma okolica. Cel: ocena ryzyka przed wizytą w domu klienta) - Modelowy wzór narzędzia diagnostycznego do pracy z rodziną – diagnoza oceny kwalifikowalności rodziny do pomocy
- Modelowy wzór narzędzia diagnostycznego do pracy z osobą indywidualną – diagnoza oceny kwalifikowalności jednostki do pomocy
- Modelowy wzór narzędzia diagnostycznego do pracy z dzieckiem – diagnoza oceny kwalifikowalności dziecka do pomocy
- Modelowy wzór narzędzia diagnostycznego do pracy z młodzieżą usamodzielniającą, opuszczającą rodzinę zastępcza, dom dziecka, placówkę opiekuńczo – wychowawczą
- Modelowy wzór planu pracy z rodziną
- Modelowy wzór plany pracy z osobą dorosłą
- Modelowy wzór planu pracy z dzieckiem
- Modelowy wzór planu pracy z młodzieżą usamodzielniającą, opuszczającą rodzinę zastępcza, dom dziecka, placówkę opiekuńczo – wychowawczą
- Wzory oświadczeń rodziny, jednostki, młodzieży usamodzielniającej się (zgoda na przetwarzanie danych, dzielenie się informacjami z pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny, lekarzem, policją oraz specjalistami związanymi bezpośrednio z sytuacją danej rodziny czy jednostki)
- Diagnoza potrzeb rodziny – wypełnia rodzina
- Diagnoza potrzeb rodziny – wypełnia pracownik
- Wspólna diagnoza potrzeb rodziny – wypełnia rodzina wspólnie z pracownikiem
- Diagnoza potrzeb jednostki – osoby dorosłej – wypełnia osoba dorosła
- Diagnoza potrzeb jednostki – osoby dorosłej – wypełnia pracownik
- Wspólna diagnoza potrzeb jednostki – osoby dorosłej – wypełnia osoba dorosła wspólnie z pracownikiem
- Dokument służący dokonywaniu okresowej oceny sytuacji rodziny, jednostki, młodzieży usamodzielniającej się
- Dokument służący monitorowaniu funkcjonowania rodziny, jednostki, młodzieży usamodzielniającej się
- Dokument zasad współpracy pracownika socjalnego i asystenta rodziny (Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej nie precyzuje, jak ma wyglądać współpraca asystenta rodziny z innymi podmiotami, w tym również z pracownikiem socjalnym. Art. 11 w/w. ustawy zaznacza rolę pracownika socjalnego w kierowaniu asystenta rodziny do rodziny wymagającej wsparcia)
- Opinie do sądu w razie zaistnienia takiej potrzeby
- Utworzenie jednolitego katalogu kompetencji i postaw pracownika pomocy społecznej i wdrożenie go w PCPR i podległym placówkom
- Ocena pracownika przez klienta
- Metoda Family Star pomoże inaczej spojrzeć na klienta pomocy społecznej poprzez odpowiednio skonstruowane formularze i pytania oraz ocenę pracownika przez klienta pomocy społecznej. Jest metodą innowacyjną z uwagi na charakter wykorzystanych dokumentów oraz podejścia ”win – win”. Pracownik pomocy społecznej na równi z klientem muszą być tak samo zadowoleni z wykonanej pracy i stworzonego planu, aby nie doszło do poczucia dyskomfortu z wykonywanej pracy. Zapewni to skuteczne przezwyciężenie wypalenia zawodowego, które często dotyka pracowników tej branży.

Projekt jest komplementarny do projektu zrealizowanego w ramach działania 4.3 POWER przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu. „Kompetencje wychowawcze przyszłości – edukacja alternatywna i doskonalenie zawodowe” realizowany był w okresie 01.01.2017-31.12.2017.
Pierwsze warsztaty 25.05-30.05.2019 r.
W dniach 25-30 maja 20 pracowników pomocy społecznej z powiatu oświęcimskiego brało udział w pierwszym szkoleniu w Bradford w Wielkiej Brytanii w ramach projektu Erasmus + pn.: “ Level up- competences of the future “ – numer projektu 2018-1-PL01-KA202-050624. W projekcie biorą udział pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Kętach, Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Kętach i Brzeszczach, Domu Pomocy Społecznej w Bulowicach, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grojcu, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmku, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku i Stowarzyszenia Szansa. Wśród uczestników są: pracownicy socjalni, koordynatorzy rodzin, asystenci rodzin, opiekunowie, wychowawcy, psycholog, pedagog i kadra zarządzająca.
Podczas szkolenia zostały opracowane standardy pracy i znormalizowane dokumenty dotyczące usług społecznych w Polsce w oparciu o metody brytyjskie i irlandzkie, omówione zostało jak w UK tworzona jest sieć pomocy instytucjonalnej tzw. social serwisy. Pracowano nad dostosowaniem metod pracy z rodzinami zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Uczestnicy brali udział w szkoleniach w pracy z trudnym klientem, nauczyli się jak korzystać w pracy z komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Omówione zostały role w zespole oraz brytyjskie i polskie dobre praktyki, metody pracy w pomocy społecznej .Przeprowadzony został warsztat zarządzania czasem.
Tworzenie sieci pomocy przy udziale organizacji non-profit w Wielkiej Brytanii jest ukierunkowane na cel, koncentruje się na tworzeniu, kultywowaniu i wykorzystywaniu relacji międzyludzkich oraz wolontariacie jako formie inicjacji do zawodu. Obecny model naszego projektu zakłada, że na funkcjonowanie sieci wpływają różne czynniki na poziomie indywidualnym, zawodowym i organizacyjnym, co prowadzi do zwiększonej widoczności, siły, wydajności pracy, organizacyjnego dostępu do informacji strategicznych i sukcesu zawodowego. Dostęp do informacji i kapitału społecznego proponuje się jako mechanizmy ułatwiające efekty sieciowania na wyniki. Wspólna praca daje więcej niż samodzielna praca! Więc proszę, połącz się z siecią! To naczelne hasła powodujące, że organizacje ze sobą współpracują a nie rywalizują. Omówione zostały również :diagnoza problemów w pomocy społecznej, problemy z nadmierną dokumentacją, dokumentacja serwisowa i polityka współpraca z klientem w UK.
Specjalne podziękowania dla Pana Darryla Smitha z Rady Bradford, Karoliny Dybały z CNet, Sharata Hussaina z kościoła St Mary Magdalene za wsparcie i udział w naszym projekcie.














Drugie warsztaty 18.11-21.11.2019 r.
W dniach 18.11.2019 r. do 21.11.2019r. 20 pracowników pomocy społecznej brało udział w drugim szkoleniu- Mobilność C2 w Bradford w Wielkiej Brytanii w ramach projektu Erasmus + pn.: “Level up- competences of the future “– numer projektu 2018-1-PL01-KA202-050624. W projekcie biorą udział pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Kętach, Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy w Kętach i Brzeszczach, Domu Pomocy Społecznej w Bulowicach, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grojcu, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chełmku, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku i Stowarzyszenia Szansa. Wśród uczestników są: pracownicy socjalni, koordynatorzy rodzin, asystenci rodzin, opiekunowie, wychowawcy, psycholog, pedagog i kadra zarządzająca.
20 pracowników pomocy społecznej przyleciało do Anglii aby zdobyć umiejętności i przenieść najlepsze praktyki z Wielkiej Brytanii i Irlandii do Powiatu Oświęcimskiego a następnie wypracowane wspólnie narzędzia promować i polecać w Polsce.
Całe założenia projektu opracowane zostały wspólnie przez 3 partnerów (Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie iw Oświęcimiu, Uk Butterflies i Edu Smart Training Centre Limited) i każdy z nich odgrywa ważną rolę w partnerstwie. Założenia projektu zostały wspólnie zaplanowane, a proces przygotowania zarówno planu działania, jak i diagnozy potrzeb oraz szczegółowej analizy problematycznej sytuacji został przeprowadzony w ścisłej współpracy.
Głównym celem projektu jest dostosowanie metody pracy z rodzinami zagrożonymi wykluczeniem społecznym. FAMILY STAR, z której korzystają pracownicy sektora opieki społecznej w Anglii i Irlandii. Ta metoda jest całkowicie nieznana w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Projekt zakłada umożliwienie jego wdrożenia i opracowania uniwersalnego zestawu narzędzi wraz z instrukcją ich użycia. Głównym założeniem projektu jest nacisk na podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób pracujących w sektorze pomocy społecznej. Pomoże im to wspierać rodziny mające trudności z prawidłowym wypełnianiem funkcji opiekuńczo-wychowawczej.
Kluczowe działania podczas mobilności C2
- dzielenie się pomysłami
- przegląd opracowanych materiałów w części projektu O2
- testowanie opracowanych materiałów w O2
- udostępnianie istniejących dokumentów, kwestionariuszy, dokumentów oceny, formularzy zgody, formularzy,
- przegląd obecnych przepisów,
- rozwój profesjonalnego prowadzenia umiejętności pracy
- praca, testowanie i wdrażanie RTZ opracowane w ramach produkcji O2, w tym rozpoczęcie budowania modelu etycznego kodeksu pracownika socjalnego w Centrum HumayunislamBFD
Geneza niepełnosprawności, rozwiązania światowe, brytyjskie, irlandzkie na przykładzie działań urzędu wojewódzkiego Cansil w Bradford.
Ponadto Universytet w Bradford gościł nasze grupę na szkoleniu zakresu wymogów prawnych Brexit. Pracownicy pomocy społecznej w Polsce są przygotowani na powracających mieszkańców i profesjonalne udzielenie im pomocy.
Uczestnicy otrzymali certyfikaty.




















Raport z 1 międzynarodowego spotkania projektowego – wersja w języku polskim | 3 grudnia 2018r.
‘’Kick off meeting ‘’ 1 Spotkanie odbyło się w Oświęcimiu w Polsce dnia 3 grudnia 2018 r. w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu.
Spotkanie miało na celu przedstawienie osób zaangażowanych w projekt, szczegółowe zaplanowanie prac w ramach projektu i ich przyporządkowanie do poszczególnych partnerów. Omówiono w dalszej kolejności zadania poszczególnych ekspertów i członków zespołu projektowego. Przedstawiono procedury zarządzania, komunikacji w projekcie i ryzyka – zaakceptowane przez Partnerów. Utworzono grupę na Whatsaap do komunikacji bieżącej. Utworzono wspólne dla Partnerów konto na Dropbox w celu wymiany informacji i materiałów.
W drugiej części spotkania został omówiony i wstępnie ustalony zakres merytoryczny projektu wraz z proponowanym podziałem zadań (O1-O4)
W spotkaniu wzięli udział wszyscy Partnerzy w tym 3 osoby z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, 2 osoby z UK Butterflies LTD 2 osoby z EDU SMART Training Centre Limited oraz inne osoby zaangażowane w projekt.
Językiem spotkania był język angielski.





Raport z 2 międzynarodowego spotkania projektowego – wersja w języku polskim | 29 maja 2019r.
Drugie spotkanie międzynarodowe w Bradford w Wielkiej Brytanii. odbyło się dnia 29 maja 2019. Obecni byli wszyscy Partnerzy w tym 3 osoby z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, 2 osoby z UK Butterflies LTD 2 osoby z EDU SMART Training Centre Limited oraz inne osoby zaangażowane w projekt.
Podczas spotkania omówiono także nowe prawo imigracyjne oraz możliwe trudności w realizacji projektu wraz z ryzykiem realizowania kolejnych wizyt w oparciu o nowe przepisy imigracyjne. Na spotkanie zaproszono eksperta, który odpowiedział na pytania dot. Brexit i wyjścia UK z UE w czerwcu 2019.
Podczas spotkania omówiono i podsumowano także trwającą mobilność C1. Spotkanie miało na celu szczegółową analizę efektów prac, ocenę adekwatności rezultatu. Został także zewaluowany sposób pracy i przyjęta metodologia Zgłoszono wstępne poprawki do O1, które będą wytyczały kierunek do dalszych prac.
Uzgodniono szablon produktów do O2 oraz sporządzono szczegółową listę produktów do wypracowania w późniejszej fazie projektu ze szczegółowym zakresem prac i wypracowanych materiałów.
W drugiej części spotkania omówiono założenia dla realizacji spotkania O2 oraz mobilności C2.
Wielka Brytania przedstawiła propozycję zaangażowania oraz zaproszenia do współpracy pozaformalnej w ramach projektu instytucji takich jak: Bradford Metropolitan District Council, City Hall, West Yorkshire Police, Immigration Section of local authroties, Univeristy of Bradford Wydział Prawa i zarządzania.
Powyższe instytucje będą dodatkowym uzupełnieniem dla materiałów wypracowanych w projekcie daje dodatkowe możliwości wymiany dobrych praktyk i poznania różnorodnych rozwiązań brytyjskich.
Ustalono, iż Lider projektu zwróci się do FRSE z prośbą i zapytaniem o możliwość odbycia wizyty studyjnej w jednej z wymienionych instytucji w celu wymiany dobrych praktyk i budowania sieci kontaktów i współpracy międzynarodowej.
Językiem spotkania był język angielski.





3 Spotkanie projektowe Irlandia. LEVEL | 7 listopada 2019r.
W dniu 7 listopada 2019r. w Dublinie odbyło się trzecie międzynarodowe spotkanie projektowe, w ramach projektu ERASMUS + LEVEL UP: COMPETENCES OF THE FUTURE akcji KA2 – Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk KA202 – Partnerstwa strategiczne na rzecz kształcenia i szkoleń zawodowych. W spotkaniu brali udział Wice Starosta Paweł Kobielusz i dyrektor PCPR Renata Fijałkowska.
Spotkanie miało na celu podsumowanie dotychczasowych efektów wdrażania projektu i przedstawienie wniosków z prowadzonego przez każdą z organizacji partnerskich monitoringu. Spotkanie miało charakter roboczy – przedstawione zostały raporty i sprawozdania z prac, za które odpowiedzialni są poszczególni partnerzy, zweryfikowane zostały przyjęte metody pracy, efektywność komunikacji i ryzyko. Spotkanie służyło nie tylko ocenie merytorycznej strony wdrażanego projektu, ale też jego aspektów organizacyjnych i administracyjnych.
Spotkanie zostało zorganizowane po zakończeniu prac związanych z wytworzeniem drugiego rezultatu pracy intelektualnej. Szczegółowo przeanalizowano efekty prac lidera i partnerów. Zespół dokonał szczegółowej analizy dokumentacji, która będzie wdrażana w instytucjach pomocy społecznej w każdym z krajów partnerskich. Szczegółowo zostały zaplanowane kolejne warsztaty dla kadr pomocy społecznej, które odbędą się już w dniach 18.11.2019 – 21.11.2019r.
W spotkaniu wzięli udział członkowie zespołów projektowych poszczególnych organizacji partnerskich:
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu, UK Butterflies Ltd., EDU SMART Training Centre Limited.







4 Spotkanie projektowe | 2 czerwca 2020r.
Dnia 2 czerwca 2020r. w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu odbyło się IV Międzynarodowe Spotkanie Projektowe realizowane w ramach projektu pn: „LEVEL UP- COMPETENCES OF THE FUTURE” realizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu ERASMUS+, Akcja 2: Partnerstwa strategiczne na rzecz kształcenia i szkoleń zawodowych : nr projektu : 2018-1-PL01-KA202-050624.
W spotkaniu uczestniczyło 4 ekspertów ze strony Lidera, organizacji przyjmującej: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu. Ze strony partnerów projektu UK-BUTTERFLIES LTD z Bradford w Wielkiej Brytanii uczestniczyło 2 ekspertów i ze strony EDU SMART TRAINING CENTRE LIMITED z Winclow w Irlandii 2 ekspertów.
Renata Fijałkowska -Dyrektor PCPR otwarła spotkanie przywitaniem i przedstawieniem gości i gospodarzy spotkania oraz przedstawiła plan spotkania. Omówione zostały warunki realizacji projektu w sytuacji epidemii COVID-19 , została przeprowadzona analiza ryzyka. Partnerzy wypracowali wspólnie alternatywne sposoby realizacji działań związanych z uczeniem się , nauczeniem i szkoleniem. Podsumowano ewaluację wypracowanych rezultatów pracy intelektualnej oraz poddano ocenie wypracowane rezultaty pracy intelektualnej pod kątem ich skuteczności w codziennej pracy uczestników projektu i innych potencjalnych odbiorców. 0pracowano szczegółowy plan upowszechnienia rezultatów i zaplanane zostały wydarzenia upowszechniające:
– Seminarium upowszechniające wypracowane rezultaty pracy intelektualnej w Bradford
– Seminarium upowszechniające wypracowane rezultaty pracy intelektualnej w Wicklow,
– Konferencje upowszechniającą wypracowane rezultaty pracy intelektualnej w Oświęcimiu
Z uwagi na stan epidemii COVID-19 lider z partnerami wypracowali plan działania z uwzględnieniem przedłużenia projektu o 2 miesiące.
Pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej Partnerzy uczestniczyli w spotkaniu projektowym osobiście. Podczas spotkania zachowane zostały wszelkie zasady bezpieczeństwa z wykorzystaniem środków ochrony osobistej.






SEMINARIUM upowszechniające rezultaty projektu | 21 września 2020r.
SEMINARIUM upowszechniające rezultaty projektu LEVEL UP: COMPETENCES OF THE FUTURE FAMILY START- narzędzia pracy dla pracowników wspierających osoby dorosłe w tym rodziny w ramach projektu współpracy Powiatu Oświęcimskiego z miastem Bradford w Wielkiej Brytanii oraz partnerami projektu UK Butterflies LTD z Wielkiej Brytanii EDU SMART TRAINING CENTRE LIMITED z Irlandii – Międzynarodowe Certyfikowane Centrum Szkoleniowe DIALOG of Transformation ® odbyło się dnia 21 września 2020 w godzinach od 15:00 do 21:00 w Oświęcimskim Centrum Kultury – OCK według planu:
15:00 – 15:30 Rejestracja na II seminarium LEVEL UP Comptetnces of the Future
15:30 – 16:00 Renata Fijałkowska – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oświęcimiu – Lider Projektu – Powitanie i zaprezentowanie publikacji i narzędzi FAMILY STAR – rezultaty projektu LEVEL UP Erasmus +
16:00 – 16:30 Aleksandra Marcinkowska – FAMILY STAR – wykorzystanie dobrych praktyk we współpracy międzynarodowej post BREXIT
Aleksandra Marcinkowska – Prezes zarządu Międzynarodowego Centrum Szkoleniowego i Certyfikującego DIALOG of Transformation ® Polska, UK, Irlandia, doktorantka na wydziale prawa – prawo imigracyjne, teraputa, diagnosta, trener, szkoleniowiec
16:30 – 17:00 dr Piotr Czech – ‘’Pracownik socjalny – kompetencje, umiejętności a emocje w pracy”
dr Piotr Czech – Specjalista pracy socjalnej z niespełna 17-to letnim doświadczeniem zawodowym (główne doświadczenie dotyczy pracy z osobami pozostającymi bez zatrudnienia). Od 2011r. wykładowca – nauczyciel akademicki, obecnie w: Małopolskiej Uczelni Państwowej im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu. Od X 2018r doktorant na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Preszowskiego w Preszowie (Słowacja) – rozprawa doktorska z zakresu etyki. Autor 14 artykułów naukowych oraz skryptu dla studentów kierunku studiów – praca socjalna i pedagogika.
17:00 – 17:15 Przerwa
17:15 – 18:00 Marta Grabek – Niekraszewicz – Temat: „Interdyscyplinarny system pomocy osobom pokrzywdzonym, świadkom, i osobom najbliższym”
Dyrektor Ośrodka dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem – KRAFOS w Krakowie
19:00 – 19:30 – Renata Fijałkowska – zamknięcie wydarzeń
19:30 – 21:00 – Networking & Bankiet
W semianarium wzięło udział 85 uczestników krajowych przedstawicieli jednostek pomocy społecznej z terenu całego kraju, edukacji, służb mundurowych, przedstawicieli jednostek powiatowych, wojewódzkich i organizacji pozarządowych. W seminarium wzięło udział 5 przedstawicieli z Wielkiej Brytanii i 5 przedstawicieli z Irlandii.
Ze względu na trudne warunki związane z zagrożeniem epidemiologicznym uczestnicy zostali wyposażeni w środki ochrony osobistej.















REZULTAT O1 – PL
REZULTAT O1 – EN
REZULTAT O2 – PL
REZULTAT O2 – EN
REZULTAT O3
- 1 IRELAND FAMILY STAR PREZENTACJA SEMIARIUM KEES
- 1 PL EUSS TRAINING – FRONTLINE WORKERS
- 1 PL LEVEL SEMAINARIUM OŚWIĘCIM
- 1 UK FAMILLY STAR PREZENTACJA BRADFORD
- 2 IRELAND KEELS PREZENTACJA
- 2 UK Level UP Understanding Settled Status for Social Care workers BARDFOD SEMINARIUM
- 3 IRLELAND Eustress and Distress for social workers SMINARIUM KEEL
- 3 PREZENTACJA SEMINARIUM OSWIECIM
- 3 PREZENTACJA SEMINARIUM OSWIECIM
- 3 UK Level Up – Eligibility SEMINARIUM BRADFORD
- 4 IRELAND Professional Skills for Social Care Workers semianarium keels
- 4 UK LEVEL SEMINARIUM BRADFORD
- P. Saba wykład seminarium oświęcim
- publikacja LEVEL
- RAPORT EWALUACYJNY
https://pcproswiecim.pl/wp-content/uploads/2020/07/PPT-17.06.20.pdf
- Fanpage LevelUP
- EDU SMART TRAINING CENTRE
- UK-Butterflies LTD